Variklis iš elektrinio energijos šaltinio arba deginant kurą gautą energiją paverčia mechanine energija, ko pasekoje transporto priemonė gali judėti.
Įvairių tipų variklių skiriamieji bruožai
Varikliai skirstomi į 2 pagrindines grupes: vidaus degimo (IC) ir elektrinius. Pastarieji yra ekologiški, veikia tyliai ir reikalauja nedidelių priežiūros išlaidų. Toks variklis gali būti nepriklausomai naudojamas elektrinėje transporto priemonėje arba kartu su vidaus degimo varikliu hibridinėje transporto priemonėje.
IC varikliams būdinga sudėtinga konstrukcija: jiems reikia tepalų, kuro ir aušinimo skysčio. Norint pratęsti tokių variklių eksploatacijos laiką, būtina bent kas 100 000 km atlikti kapitalinį remontą. Šie vidaus degimo varikliai naudoja benziną, dyzeliną, suskystintas gamtines arba naftos dujas bei vandenilį. Jie gali turėti karbiuratorių arba kuro įpurškimo sistemą. Pirmąjį galima rasti mažos galios varikliuose, kurie pasižymi prastu kuro efektyvumu ir nėra montuojami šiuolaikiniuose automobiliuose. Pastaroji sistema užtikrina tikslų įpurškimo valdymą ir užsikemša rečiau.
Vidaus degimo variklio veikimas neįmanomas be:
- švaistiklio mechanizmo: stūmoklių, stūmoklinių kaiščių, alkūninio velenu, švaistiklių;
- paskirstymo mechanizmo: pavaros diržų ir grandinių, jų skriemulių ir įtempiklių;
- aušinimo sistemos: radiatoriaus, vandens siurblio, žarnų ir vamzdžių, termostato ir ventiliatoriaus;
- tepimo sistemos: tepalų filtro, variklio karterio, siurblio, tarpinės;
- uždegimo sistemos: uždegimo ritės, žvakės, aukštos įtampos laidų;
- jutiklių ir matuoklių: oro srauto matuoklio, lambda jutiklio, skirstomojo veleno ir alkūninio veleno padėties jutiklių ir aušinimo skysčio temperatūros jutiklio;
- sandariklių ir tarpiklių, kurie atsakingi už sistemos sandarumą, bei daugelio kitų elementų.
Eksploatavimas ir pakeitimas: ką turėtumėte žinoti
- Neleiskite varikliui perkaisti. Neįprastą temperatūrą sukelti gali aušinimo skysčio nuotėkis, vandens siurblio gedimas ar nesandarus radiatorius. Gedimus parodo žemas aušinimo skysčio lygis rezervuare, užsidegusi prietaisų skydelio lemputė, po automobiliu atsiradusios aušinimo skysčio dėmės.
- Nenaudokite kuro, kuris turi netinkamą oktaninį tankį. Tai sukelia variklio barškėjimą, švaistiklio mechanizmo elementų nusidėvėjimą bei apgadina stūmoklius. Pirmasis gedimo simptomas – varikliui dirbant girdimas pašalinis metalo barškėjimo garsas.
- Tepalus keiskite griežtai pagal automobilio gamintojo nurodytus intervalus. Naudokite tik aukštos kokybės tinkamų savybių tepalą. Po tam tikro laiko tepalai praranda savo savybes ir nebegali tinkamai sutepti visų variklio detalių, ko pasekoje jos greitai nusidėvi. Be visa to, atsiranda variklio perkaitimas, užsikemša tepalų kanalai ir pradeda suktis švaistiklio guoliai. Gedimus parodo padidėjusios kuro ir tepalų sąnaudos, nestabilus variklio veikimas ir įsijungęs prietaisų skydelio indikatorius „Check Engine“.
topautodalys.lt: tik aukštos kokybės automobilių detalės
Ar norėtumėte įsigyti variklio detalių už prieinamą kainą? Tuomet tapkite mūsų internetinės parduotuvės klientu. Pasinaudokite topautodalys.lt vykdomomis akcijomis ir automobilių detales įsigykite pačiomis palankiausiomis sąlygomis. Apsipirkti mūsų internetinėje parduotuvėje visuomet yra paprasta ir pigu.