Pakaba sukuria ryšį tarp automobilio kėbulo ir ratų, taipogi, yra atsakinga už triukšmo bei vibracijos sumažinimą, kurie atsiranda automobiliui judant. Ji pagerina automobilio valdymą bei dinamiką. Pagrindinius sistemos komponentus sudaro: amortizatoriai, stabilizatoriai (skersiniai), valdymo svirtys bei spyruoklių elementai – spyruoklės, lakštinės spyruoklės, sukimo (torsiono) strypai.
Skirtingų pakabų tipų skiriamieji bruožai
Priklausomas tipas (pavyzdžiui, ant lakštinių spyruoklių) naudojamas ant kai kurių visureigių bei komercinių transporto priemonių galinės ašies. Šio tipo pagrindinis bruožas yra standžios sijos naudojimas, kuria vertikalūs vieno rato judesiai perduodami kitam ratui. Jam būdingas paprastas dizainas, nebrangios priežiūros išlaidos ir patvarumas. Tačiau tokia pakaba žymiai padidina ašies svorį, kas neigiamai veikia važiavimo sklandumą.
„MacPherson“ statramstis yra daugiausiai paplitusi nepriklausoma pakabos sistema. Dažniausiai jis montuojamas ant priekinės ašies. Jam būdingas kompaktiškumas, lengvumas ir ilgaamžiškumas. Dėl jo dizaino ypatybių, automobilio ratai gali truputį pasislinkti.
Dvigubos svirties sistema gali būti naudojama tiek priekinėje ašyje, tiek ir galinėje. Ši sistema pagerina vairavimą, užtikrina gerą sukibimą bei iki minimumo sumažina padangų susidėvėjimą. Pagrindiniai trūkumai – didelis dydis ir daug darbo reikalaujanti priežiūra.
Daugiasvirtė konstrukcija daugiausia naudojama ant galinės ašies. Tokia pakaba turi mažą svorį, veikia tyliai ir užtikrina sklandų važiavimą. Tokios konstrukcijos detalės yra gana brangios, o joms pakeisti reikia turėti tam tikrus įgūdžius.
Sukimo strypo tipas paprastai naudojamas ant galinės ašies. Šiam tipui būdingas mažas svoris ir didelis patikimumas. Jis sumažina kėbulo riedėjimą. Vienas iš trūkumų yra tendencija per staigiai pasisukti.
Kai kurių tipų pakabos yra reguliuojamos. Tokios apima aktyvųjį tipą, su stabilizatoriaus standumo elektroniniu reguliavimu, slopinimo laipsniu, kelio klirensu ir kitomis savybėmis. Toks tipas gali būti pritaikytas skirtingiems vairavimo stiliams ir skirtingoms automobilio eksploatavimo sąlygoms. Šios sistemos pasižymi aukšta kaina ir sudėtingu dizainu.
Kai kurie prabangūs automobiliai turi pneumatinę pakabą. Dėka pneumatinių elementų, tokia pakaba leidžia pakoreguoti automobilio kėbulo padėtį kelio atžvilgiu. Ji suteikia aukštą komforto lygį, tačiau yra gana brangi.
Eksploatavimas ir pakeitimas: ką jums reikėtų žinoti
- Venkite važiuoti bekele ir stenkitės kaip įmanoma sklandžiau įveikti kliūtis. Priešingu atveju ratai gali prarasti suvedimą, gali deformuotis valdymo svirtis, sugadindama amortizatorius, spyruokles ir stabilizatorių. Defektus nesunku pastebėti tiesiog apžiūrint detales.
- Tinkamu laiku atlikite atskirų pakabos komponentų priežiūrą ir keitimą. Naudojant netinkamas detales, sugenda visa sistema. Automobilis pradeda krypti į kažkurią tai pusę, o valdymo svirčių deformaciją dažnai parodo netolygus padangų nusidėvėjimas. Netinkamai veikiančias spyruokles ir amortizatorius parodo vairuojant atsirandanti vibracija ir barškėjimas. Jeigu atliekant posūkius atsiranda kėbulo riedėjimas, reikėtų atkreipti dėmesį į stabilizatoriaus būklę.
topautodalys.lt: tik aukštos kokybės auto detalės
Mūsų internetinėje parduotuvėje pakabos detalių galite įsigyti už prieinamą kainą. Dažnai vykdomos akcijos leidžia papildomai sutaupyti. Užsiregistruokite mūsų internetinėje parduotuvėje ir vos keliais mygtukų paspaudimais įsigykite visko, ko jums reikia.