![populiarios Grandinės pavara autodalys gamintojas](https://cdn.topersatzteile.de/uploads/custom-catalog/top/categories/105x76/10116.png)
Diržai, grandinės ir ritinėliai yra pagrindiniai vožtuvų ir variklio priedų pavarų elementai. Jų pagrindinė paskirtis yra sinchronizuoti alkūninio veleno ir skirstomojo veleno sukimąsi, taipogi perduoti sukimo momentą vandens siurbliui, kintamosios srovės kompresoriui, tepalo siurbliui, vairo stiprintuvo siurbliui, kintamosios srovės generatoriui ir kitoms sistemoms.
Skirtingų komponentų tipų skiriamieji bruožai
Pagrindiniai automobilyje naudojamų diržų tipai yra dantyti ir serpentino. Pirmieji yra naudojami paskirstymo pavaroje ir pasižymi patvarumu, efektyviu sukimo momento perdavimu bei tyliu veikimu. Antrieji yra naudojami pagalbinių variklio komponentų veikimui. Jie pasižymi universalumu. Jie gali būti sulenkti bet kuria kryptimi, veikti itin dideliu greičiu bei užtikrinti saugų sukibimą su ritiniais. Juos reikėtų pakeisti kas 50 000 – 60 000 km.
Grandinės yra paskirstymo pavaros. Jos gali būti tiek ritininės, tiek ir jungiamosios. Palyginti su diržais, grandinės yra patvaresnės: jų eksploatavimo laikas yra 150 000 – 200 000 km. Jos yra atsparios perkaitimui, temperatūros pokyčiams ir didelėms apkrovoms. Tačiau yra brangios, sunkios ir triukšmingos. Taipogi, jas sunku pakeisti.
Yra dviejų tipų ritinėliai: tuščiosios eigos ir įtempiklių. Jie susideda iš guolio ir skriemulio, kuris turi dantytą arba lygų, o kartais ir briaunuotą paviršių. Jų eksploatavimo trukmę lemia diržų eksploatavimo trukmė, kadangi visi pavaros komponentai turi būti keičiami tuo pačiu metu.
Naudojimas ir keitimas: ką turėtumėte žinoti?
- Detales sumontuoti turėtų tik kvalifikuoti specialistai. Jeigu, pavyzdžiui, ritinėliai nėra tinkamai suderinti, gali nubyrėti paskirstymo diržo dantys. Kartais susidėvi detalės kraštai. Pažeidimus galima aptikti apžiūros metu. Jeigu komponentai įtempiami pernelyg stipriai, tuomet pažeidžiama medžiaga tarp dantų ir ant jos galima pastebėti įtrūkimus. Jeigu per daug priveržiate ritinėlį arba jam atsukti naudojate atsuktuvą ar bet kurį kitą aštrų daiktą, gali suplyšti virvelė. Visą tai lydi tam būdingas didelis garsas ir gali baigtis tuo, kad variklis išsijungs, o vožtuvas bus pažeistas.
- Reguliariai tikrinkite variklio tarpiklius, o reikalui esant juos pakeiskite. Tepalų nutekėjimas yra pavojingas diržų pavaroms. Dėl ant komponentų patekusių tepalų serpentino diržai praslysta, o dantyti diržai sutrūksta. Pirmuoju atveju galite išgirsti iš po variklio dangčio sklindantį būdingą švilpimo garsą. Gali žymiai pablogėti generatoriaus veikimas. Antruoju atveju variklis negali veikti tolygiai, užgęsta, praranda savo galią, o kartais ir visai neįsijungia.
- Laiku pakeiskite tepalus. Priešingu atveju hidraulinės įtempiklio linijos gali užsikimšti. To pasekoje varantysis diržas gali prarasti savo įtempimą, o grandinė gali įlinkti ir praslysti. Dėl to variklis pradeda išsijunginėti pats arba veikia garsiau nei įprastai. Iš variklio skyriaus gali pasigirsti pašaliniai garsai. Paskirstymo grandinė irgi yra jautri tepalo kokybei. Jeigu šis yra užterštas, detalė susidėvės greičiau.
topautodalys.lt: tik aukštos kokybės automobilių detalės
Mūsų internetinėje parduotuvėje diržus, grandines ir ritinėlius galite įsigyti už patrauklią kainą. Mes siūlome didžiulį aukštos kokybės produktų asortimentą. Norėdami surasti būtent jūsų transporto priemonei tinkamiausias detales, nurodykite jos gamintoją, modelį ir versiją atitinkamame mūsų svetainės pagrindinio puslapio lauke.