Vairavimo sistemos leidžia vairuotojui kontroliuoti transporto priemonės judėjimo kryptį. Tai yra viena iš pagrindinių automobilio sistemų. Važiavimo krypties pakeitimas keleiviniuose automobiliuose dažniausiai atliekamas pasukant priekinius ratus tam tikru kampu. Vairavimo sistemą sudaro vairas, kolona, vairo trauklė ir pavarų mechanizmas.
Skirtingų vairavimo sistemų tipų skiriamieji bruožai
Skirtingose transporto priemonėse vairavimo sistemos dažniausiai turi panašią konstrukciją. Tačiau tam tikrų sistemų konstrukcijos gali skirtis. Vienas pagrindinių skirtumų yra vairavimo mechanizmas. Yra stelažo ir krumpliaračio, sliekinio sraigto ir sektoriaus bei sliekinio sraigto ir veržlės vairavimo mechanizmai. Pirmasis yra labai paprastas ir itin efektyvus, tačiau jautrus smūgio apkrovoms ir vibracijoms. Antrasis tipas geriau atlaiko smūgio apkrovas, užtikrina geriausią manevringumą ir plačius vairo kampus, tačiau yra brangesnis ir jam būtinas reguliarus koregavimas. Trečiasis tipas naudojamas visureigiuose, kuriuose sumontuota priklausoma varančiųjų ratų pakaba.
Vairo kolonėlė gali būti reguliuojama arba nereguliuojama. Priklausomai nuo gamintojo, modelio ir transporto priemonės apdailos lygio, pasiekiamumą ir aukštį galima reguliuoti.
Norint sumažinti vairui sukti reikalingą jėgą, prie sistemos pridedamas vairo stiprintuvas. Jis gali būti hidraulinis arba elektrinis. Pirmasis yra labiau paplitęs. Jam būdinga paprasta konstrukcija ir patikimumas, tačiau jis reikalauja reguliarios priežiūros. Elektrinių pavarų pranašumas yra tai, kad jos gali būti naudojamos įvairiose elektroninėse sistemose.
Naudojimas ir keitimas: ką turėtumėte žinoti?
- Stenkitės nesusukti viso vairo per greitai ir nelaikyti jo toje pačioje padėtyje ilgiau kaip 3 sekundes. Tai gali sukelti slėgio didėjimą hidrauliniame stiprintuve ir sukelti jo nuotėkį. Problemą galima aptikti, kai ant detalės korpuso pasimato dryžiai, arba po automobiliu atsiranda skysčio dėmės, kurios dažniausiai būna raudonos, geltonos, žalios arba mėlynos spalvos.
- Kai važiuojate užmiesčio keliais arba prastos kokybės keliais, sulėtinkite tempą. Smūgio apkrovos gali sukelti vairo stovo įtrūkimus arba deformaciją ir trauklės antgalio guolių susidėvėjimą. Šią problemą parodo barškėjimo garsas, sklindantis iš priekinės transporto priemonės dalies. Kai kuriais atvejais vairas pasislenka aukštyn.
- Reguliariai patikrinkite ir sureguliuokite kintamosios srovės generatoriaus diržo įtempimą. Jeigu šis praslysta, tuomet suprastės hidraulinio siurblio stiprintuvo veikimas. Galite pastebėti, kad vairas yra standus, o jį pasukti sunku.
- Reguliariai apžiūrėkite vairo stovo apsaugas nuo dulkių ir, reikalui esant, jas pakeiskite. Kai jos suplyšta, drėgmė ir purvas gali patekti į mechanizmo vidų. Tai sukelia stiprų besiliečiančių paviršių dėvėjimąsi ir jų koroziją. Dėl tos pačios priežasties nerekomenduojama naudoti universalių plastikinių spaustukų – geriau naudoti metalinius, kurie specialiai pagaminti pagal jūsų automobilio modelį. Pažeistas apsaugas galima pastebėti apžiūrint vizualiai: ant pažeistų vietų gali matytis riebalų ir nešvarumų pėdsakai.
topautodalys.lt: tik aukštos kokybės automobilių detalės
Geriausias būdas sutaupyti yra įsigyti vairavimo sistemos komponentus mūsų internetinėje parduotuvėje. Daugelis komponentų parduodama reklaminėmis kainomis. Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį, kad gautumėte naujausią informaciją apie geriausius mūsų pasiūlymus.