
Lancia - inžinierių automobilis
1906 metais, lenktynių vairuotojas ir inžinierius Vincenzo Lancia ir Fiat tyrėjas Claudio Fogolin, sukūrė vieną seniausių automobilių gamintojų pasaulyje. Lancia visuomet buvo įsipareigojusi suteikti savo automobiliams nepaprastas technologijas, tai jau buvo pademonstruota 1913 metais Lancia Theta modelyje. Šis modelis buvo pirmasis Europoje aprūpintas elektros sistema, starteriu bei šviečiančiu prietaisų skydeliu. 1923 metais modelis Lambda buvo pirmasis automobilis su atskira pakaba, hidrauliniais smūgio slopintojais ir pirmasis su save išlaikančia važiuokle. Dėl jų paklausios technologijos, Lancia buvo žinomas kaip „inžinierių automobilis”. Automobilių kėbulus visuomet kūrė puikiai žinomi dizaineriai, nes Lancia apribojo save aukštų kainų srityje. Be jau minėtų keleivinių automobilių, jie taip pat gamino autobusus ir transporterius. Antrojo pasaulinio karo metu, įpareigojo juos gaminti transporterius. Po 1945 metų, Lancia gamino tik pretenzingus automobilius ir sportinius automobilius mažais kiekiais ir nedalyvavo augančios automobilių rinkos pakilime. Lancia moderni technologija leido pagaminti pirmąjį V6 variklį ir pirmąją galinę ašį su pusiau reguliuojama pakaba, serijomis gaminamame automobilyje, kuris 1950 metais vadinosi Aurelia.
Superautomobiliai, nepaisant nesėkmių
Dėl įvairių nesėkmių, 1955 metais Lancia atidavė savo vietą Formula 1 į Ferrari rankas. Jie ir toliau gamino aukštos kokybės automobilius, tačiau niekada nesugebėjo pasiekti pelno ribos, nes negalėjo nugalėti savo pagrindinio konkurento Alfa Romeo. 1969 metais, kompanija, kurioje vietą užėmė ir Vatikanas, buvo parduota už simbolinę kainą Fiat grupei. Po transporterių skilties užsakymų iš IVECO, Lancia stipriau susitelkė į keleivinių automobilių gamybą. Be sidanų ir kupė, visuomet kuriamų su graikiškomis raidėmis, šis gamintojas 1971 metais pristatė legendinį super automobilį Lancia Stratos su Ferrari V6 varikliu Dino 246 GT.
Nuostabus prekinio ženklo atsisveikinimas
1979 metais, buvo pristatytas vidurinės klasės automobilis Delta, su viduryje esančiu varikliu. Šiek tiek pakeista, Lancia Delta Integrale versija konkuravo prieš Audi Sport Quattro Pasaulio Ralio čempionate ir 1980-ųjų pabaigoje ir 1990-ųjų pradžioje dominavo Ralio pasaulį. Delta, priklausantis VW Golf klasei, yra vienas labiausiai paplitusių modelių. Be universalo modelio Dedra, jie gamino Thema, Kappa ir Thesis, o taip pat mažus automobilius su ekstravagantiškais kėbulais pavadintus Y ir Mursa. Prekinio ženklo Alfa Romeo naudai, pirminė Fiat grupė nusprendė uždaryti Lancia ir siūlyti tik Ypsilon modelį Italijoje.