
1970-ųjų pabaigoje, keli automobilių gamintojai sugalvojo pagaminti labai mažą automobilį, kuris būtų viena klase žemiau už VW Polo. Jie taip nusprendė, nes miestuose vis augo keleivinių automobilių skaičius ir kėlė vis daugiau problemų. 1986 metais Daimler-Benz pres pristatė Mercedes miesto automobilio konceptą, kuris turėjo priekinius varomus ratus, skersinį variklį (Daihatsu) ir galėjo vadintis Smart modelio pirmtaku. Šią idėją palaikė daug techninių universitetų Vokietijoje ir Šveicarijoje (ETH Zurich) bei Nicolas G. Hayek, Swatch laikrodžių kūrėjas pasirūpino rinkodara. Po keleto patobulinimų su VW, jie atsisakė projekto, kurį vėliau tęsti bandė Mercedes-Benz.
1994 metais, Hayek, bendradarbiaudamas su Daimler-Benz įkūrė Smart kompaniją. Po Hayek pasitraukimo 1998 metais Smart tapo nepriklausomu Daimler grupės automobilių gamintoju.
Pirmasis kūrinys buvo modelis Fortwo, mažas miesto kupė, po kurio sekė Forfour. Iki tol gamintas rodsteris buvo išimtas iš modelių pasirinkimo ir daugiau nebebuvo gaminamas.
Nepaisant to, kad pagrindinis kompanijos biuras yra Boblinge, pagrindinė gamykla yra Hambache, Prancūzijoje, netoli Saro sienos. Dar vienas fabrikas, kuris naudojamas tik dalinai yra Olandijoje.
Dėl to, kad pardavimų skaičiai neatrodė taip kaip tikėtasi, nepriklausomas Smart centras su savo išsiskiriančiais stikliniais bokštais 2005/2006 metais buvo apleistas, o jo platinimas, kaip ir paslaugų atstovybės, buvo integruotos į jau egzistuojančius Daimler pardavimų filialus.
Tuo tarpu, Forfour gamyba buvo nutraukta, o naujesnių modelių vystymas sustabdytas. Šiuo metu, Smart išskirtinai susitelkia ties Fortwo, kuris parduodamas su kupė ir kabrioleto kėbulais. Be to, jie bando skirtingas vairavimo idėjas su elektrinėmis ir hibridinėmis versijomis, o taip pat su keturių vietų versija, kuri vystoma bendradarbiaujant su Renault ir yra gaminama Slovėnijoje.
Pakankamai brangūs Smart automobiliai buvo pabrėžiami per pastaruosius kelis metus dėl sukeltos CO2 diskusijos. Mažiausias pasaulyje gaminamas automobilis pasirodė turįs variklio defektų ir transmisijos problemų jau po mažiau kaip 100 000 km ridos. Nepaisant to, kad kai kurie Smart vehicles sėkmingai išlaikė didelės 500 000 km ridos bandymą su tuo pačiu varikliu ir originalia transmisija.
Daug dalių, tokių kaip stabdžiai, galima nebrangiai įsigyti, tuo tarpu kitos automobilių dalys, tokios kaip originali sankaba yra labai brangios perkant iš Daimler dirbtuvių.