Transmisija leidžia vairuotojui pakeisti automobilio režimą, automobilio judėjimo kryptį ir greitį, kaip įmanoma efektyviau naudojant variklio galią. Šio prietaiso pagalba galima sureguliuoti iš variklio gaunamą sukimo momentą, jį sumažinti arba padidinti priklausomai nuo važiavimo sąlygų.
Skirtingų transmisijų tipų skiriamieji bruožai
Mechaninės pavarų dėžės atsirado automobilių pramonės pradžioje, tačiau išlieka populiarios ir šiomis dienomis. Jos yra palyginti nebrangios, itin patikimos ir puikiai tinka sportiniam vairavimo stiliui, kadangi leidžia vairuotojui tiksliai valdyti situaciją. Tačiau jos nėra tokios patogios naudojimui, ypač pradedantiesiems vairuotojams.
Pusiau automatinės transmisijos yra patobulintos mechaninės pavarų dėžės versijos. Jos yra panašios konstrukcijos, tačiau sankabos atjungimas ir pavarų perjungimas jose yra automatizuotas. Jos yra ekonomiškos, gana patikimos ir padeda pagerinti transporto priemonės veikimą.
Nuolat kintamos transmisijos yra bepakopės. Jos leidžia transporto priemonei parodyti geriausias dinamines savybes, pagerina kuro sąnaudas ir leidžia varikliui veikti esant vidutinėms apkrovoms, tačiau jos netinka dideliam sukimo momentui perduoti. Palyginus su kitomis transmisijos rūšimis, šios yra mažiau patikimos.
Automatinė transmisija sudaryta iš hidraulinio sukimo momento keitiklio ir planetinių pavarų rinkinio. Ji yra patikima ir itin paprasta naudoti, tačiau sunaudoja gana daug kuro ir parodo vidutinį pagreitį.
Naudojimas ir keitimas: ką turėtumėte žinoti?
- Laiku pakeiskite transmisijos skystį. Vidutiniškai tai atlikti reikia kas 60 000 km, tačiau tikslesnius keitimo intervalus geriau susirasti savo automobilio techninėje dokumentacijoje. Šio reikalavimo nesilaikant, komponentai sugenda per anksti. Tarp ženklų, rodančių, kad reikia pakeisti skystį, yra jo putojimas, drumstumas, spalvos pasikeitimas ir stiprus degėsių kvapas. Automatinė transmisija pradeda slysti. Kai didinate greitį, galite pastebėti, kad variklis kurį laiką praranda galią.
- Važiuodami stenkitės neatsiremti ranka į pavarų svirtį. Priešingu atveju gali atsirasti per didelė pavarų perjungimo mechanizmo komponentų laisvoji erdvė. To pasekoje padidėja laisva pavarų svirties eiga ir gali būti sunku įjungti vieną ar kitą pavarą.
- Pavaras perjunkite tik nuspausdami sankabos pedalą. Priešingu atveju transmisija gali per anksti susidėvėti, kadangi yra veikiama didelių apkrovų. Gadinasi šakė, sinchronizatorių movos ir blokavimo žiedai. Krumpliaračiai pradeda nuslysti. Perjungdami pavaras, galite išgirsti neįprastus garsus.
topautodalys.lt: tik aukštos kokybės automobilių detalės
Pas mus galite įsigyti transmisijos komponentus savo transporto priemonei. Mes pasiruošę pasiūlyti klientams platų produktų asortimentą, prieinamą kainą, kokybės garantiją ir greitą pristatymą.